Blog

Promet je poslovno komuniciranje

Koliko je stručnjaka za komunikaciju, toliko je i teorija o poslovnom komuniciranju. ELEMENTIN tim osmislio je svoju teoriju i za nas je poslovno komuniciranje- promet. Svaki dan vozimo u više smjerova, susrećemo se s drugim komunikatorima, slijedimo više ili manje uspostavljana pravila, učimo iz izazovnih situacija, uočavamo sudare.. A kako postati profesionalan vozač u poslovnom komuniciranju, jednostavno ćemo objasniti prometnim rječnikom.

I mama i PR

Iz svemira se vidi tko je PR. Svaki dan Samantha Jones radi PR na Manhattanu  u dizajnerskoj odjeći, igla petama, fotoshop šminki i besprijekornoj liniji. K tome, uvijek nađe vremena sjesti s curkama na ručak, posjetiti izložbe, izlaziti s klijentima/ i onima koji to nisu i biti savršeno uspješna. Da, tako funkcionira PR, to je normalno. A šta da u novom nastavku filma Samanthi netko ostavi najslađu bebicu na vratima? Sigurna sam da bi to bio blockbuster.

Imamo Predsjednicu!

Iza nas su veliki izbori- izbori u kojima je Hrvatska po prvi put dobila predsjednicu. Pored snažne promocije, propagande i PR stručnjaka bivši predsjednik Ivo Josipović izgubio je izbore i prvi u hrvatskoj povijesti postao „predsjednik samo jednog mandata“. Izborna utrka bila je intenzivna, trajala je sigurno pola godine i bila je u mnogim elementima korak naprijed. U smislu odnosa s javnošću izbor Kolinde Grabar - Kitarović za predsjednicu Republike Hrvatske dokazao je kako kontrola medija/ propaganda/ promocija nisu presudne za pobjedu jer se izbori prije svega dobivaju intenzivnim radom na terenu.

Radno vrijeme NON-STOP

Uredno radno vrijeme je 8 radnih sati od 7sati ujutro do 15sati popodne, 5dana tjedno, a obavezno uključuje slobodan vikend. To je rečenica koju ju je svatko on nas nekom prilikom čuo kada je dobio savjet što je to zaista dobar posao. Najbolje je imati vremena i za obitelj, za sebe i za posao, a upravo takvo radno vrijeme je ono koje će nam to i omogućiti. Osobe koje teže takvom radnom vremenu jer najbolje odgovara njihovom stilu života, slobodno mogu posao u odnosima s javnošću prekrižiti s liste svojih želja. Radno vrijeme PR je radno vrijeme non- stop. 


IN FOTO PR

Posao stručnjaka za odnose s javnošću indirektno obuhvaća fotografiju. Za većinu velikih događaja uzimaju se usluge profesionalnih fotografa i PR-ovci trebaju samo objasniti želje klijenata. Kod događaja manjeg opsega, značaja ili budžeta ne angažiraju se profesionalci i tada je  PR-ovac „sam svoj majstor“. Nažalost, većina edukacijskih nacionalnih programa za odnose s javnošću ne podučava upotrebu fotoaparata, fotografiju i programe za oblikovanje fotografija pa se ta znanja svode se na potrebu, osobne interese i/ili tečajeve.

Ljepota pisanih PR materijala

Izrada strategije odnosa s javnošću, nastupi u medijima i organiziranje konferencija su većini zanimljivi dijelovi posla odnosa s javnošću. Uglavnom manje zabavan, ali klijentima jako važan i dobro plaćen dio PR posla je pisanje PR materijala. Riječ je o priopćenjima za javnost, pozivima na konferencije za medije, PR člancima, prijedlozima govora… Postoje neke jednostavne upute kako se može olakšati taj dio posla, ali uglavnom poznavanje područja i tematike industrije za koje se piše je osnova. Baš kao što je i to poznavanje standardiziranog hrvatskog i poslovnog engleskog jezika.

Odijelo čini poslovnog čovjeka

Za poslovne prilike postoje određena pravila o odijevanju, a unutar kojih svatko može zadržati svoj osobni stil. Poslovnu odjeću obilježava odmjerenost i elegancija, a osnovu za kombiniranje određuje situacija, položaj u tvrtki i priroda posla koji se obavlja. Muškarcima su za svakodnevno obavljanje posla najprimjerenija odijela, a tip odijela najbolje određuje situacija- jasno je da voditelj tima neće svaki dan nositi skupo odijelo koji odijeva za prodajne prezentacije.

Uvijek su izbori

Završili su američki predsjednički izbori- Obama je ostao u Bijeloj kući. Mjesecima smo bili informirani kojim smjerom ide ta prekooceanska kampanja. Prije toga smo danima pratili HDZ-ovske unutarstranačke izbore koji su uslijedili brzo nakon parlamentarnih izbora - a tada se i promijenila vlast na nacionalnoj razini. Iduće nas godine čekaju lokalni izbori. Sigurno će biti i unutarstranačkih izbora već neke stranke. Ulazimo u Europsku uniju, a tu će pak biti izbora za predstavnike EU parlamenta… Ako slučajno ponestane izbora u Hrvatskoj, mediji će naći izbore kod susjeda. Uvijek su neki izbori.

Navijači vole PR

Sve nas je manje koji redovito odlazimo na utakmice. Jedan od razloga zašto opada zainteresiranost za hrvatski sport je taj da navijači prepoznaju nedostatak doživljaja i shvaćaju kako sport nije samo trka oko lopte. Navijači prate sport ne samo radi sporta, već i radi zabave. Publika podržava klubove koji imaju svoj identitet i dobar image. Navijači navijaju za najbolji PR.  

Stvorili smo ELEMENTU

Ova je poduzetnička priča počela u vrijeme kada sam bila nezaposlena osoba u potrazi za poslom. Obilazeći razna testiranja i razgovore za posao, zbog obrazovanja, znanja i iskustva sam dobivala pohvale, no ne i dobre ponude za stalni posao. Većina poslodavaca je bila zainteresirana za suradnju po potrebi jer je kriza tvrtkama ispraznila budžete i malo ih si je moglo priuštiti povećanje broja zaposlenih. Tada sam počela razmišljati kako da zadovoljim i njihove i svoje potrebe. Upravo sam slušajući poslodavce dobila ideju osnivanja tvrtke koja će njima pružiti odličnu uslugu, a meni mogućnost za rad.