Imamo Predsjednicu!

Iza nas su veliki izbori- izbori u kojima je Hrvatska po prvi put dobila predsjednicu. Pored snažne promocije, propagande i PR stručnjaka bivši predsjednik Ivo Josipović izgubio je izbore i prvi u hrvatskoj povijesti postao „predsjednik samo jednog mandata“. Izborna utrka bila je intenzivna, trajala je sigurno pola godine i bila je u mnogim elementima korak naprijed. U smislu odnosa s javnošću izbor Kolinde Grabar - Kitarović za predsjednicu Republike Hrvatske dokazao je kako kontrola medija/ propaganda/ promocija nisu presudne za pobjedu jer se izbori prije svega dobivaju intenzivnim radom na terenu.

Tvrtka ELEMENTA komunikacije surađivala je u stožeru predsjednice Grabar – Kitarović i bila je donator njezine kampanje. Zato izneseni stavovi jesu subjektivni, no dozvolite nam da iznesemo kratko što je nama posebno bilo zanimljivo u prošloj izbornoj utakmici:

  1. Po prvi puta ŽENA je pobijedila za predsjednicu Hrvatske. U kampanji je bilo seksističkih ispada kojima se pokušavalo pokazati kandidatkinju kako je samo lijepa. No, tijekom kampanje ta stigma je skinuta, a njezina ljepota shvaćena kao plus.

  2. Donatorske večeri novitet su kampanje, apsolutno pozitivan i transparentan način prikupljanja sredstava po uzoru na američke kampanje.

  3. Sučeljavanja su bila dobra ideja, ostvarena je sjajna gledanost i važno je za javno mnijenje i  buduće izbore. Građani su pokušali slušati što kandidati imaju za reći.

  4. 300 tisuća glasova za Sinčića iznenađenje je izbora, iako sam kandidat nije imao ni dovoljno znanja , ni realnih odgovora.

  5. Kujundžić je vjerojatno imao više simpatizera prije sučeljavanja jer je njegov agresivan nastup i način govora razočarao one koje su ga percipirali kao gospodina doktora.

  6. Kolindin govor nakon rezultata prvog kruga bio je najbolji govor izborne kampanje- bio je govor pobjednika. Taj govor sigurno je bio prekretnica i korak u pobjedu. Istovremeno, govor Ive Josipovića bio je hladan tuš.

  7. Nacionalni mediji izrazito su bili naklonjeni kandidatu Josipoviću. No, ne čudi veća minutaža usmjerena njemu, već posve pristran način izražavanja tipa „Josipović je skupio XY potpisa, a Grabar - Kitarović TVRDI da je skupila“ itd.

  8. U Josipovićevoj kampanji je bilo velikih PR pogrešaka- logo je bio pogrešan- labirint koji ne vodi u progres, slogan je isticao „To je pravi put“ iako je on već bio predsjednik i logika bi tražila da „se put nastavlja, a ne da traži promjene“, otvorena je prazna klinika iako se unaprijed znalo da nije dovršena, njegov izborni program bio je previše apstraktan za birače…

  9. Na posljednjem sučeljavanju Grabar - Kitarović i Josipovića, kandidat Josipović bio je uvjerljiviji, što nije utjecalo na sam ishod izbora.

  10. Pozitivno usmjerena kampanja predsjednice Grabar- Kitarović, bez spominjanja afera protivnika, kritiziranja i općeg poziva na zajedništvo privukla je simpatije birača.

  11. Izvor prve hrvatske predsjednice Kolinde Grabar – Kitarović sigurno će u svijetu odnosa javnošću uvesti potrebnu svježinu, a njezin moderni zapadnjački način razmišljanja i nastupa podignut će ljestvicu profesionalnosti u PR-u.