IN FOTO PR

Posao stručnjaka za odnose s javnošću indirektno obuhvaća fotografiju. Za većinu velikih događaja uzimaju se usluge profesionalnih fotografa i PR-ovci trebaju samo objasniti želje klijenata. Kod događaja manjeg opsega, značaja ili budžeta ne angažiraju se profesionalci i tada je  PR-ovac „sam svoj majstor“. Nažalost, većina edukacijskih nacionalnih programa za odnose s javnošću ne podučava upotrebu fotoaparata, fotografiju i programe za oblikovanje fotografija pa se ta znanja svode se na potrebu, osobne interese i/ili tečajeve.

Temelj za razumijevanje PR fotografije je- dobra PR fotografija nije dobra novinarska fotografija. Novinari vole intrigantne, zanimljive i provokativne fotografije. PR voli fotografije koje jesu životopisne i bogate atmosferom, no to su one fotografije  koje biste objavili da ste sami sebi klijent. Te fotografije imaju priču i potiču na pozitivan publicitet. Trebaju se vidjeti svi bitni sudionici, lica i detalji moraju biti skladni, a izbjegavaju se dvosmislenosti i negativnosti. Fotografije moraju potvrđivati identitet klijenta, kreirati image i izgrađivati reputaciju! Također, važno je da plasiraju planirane poruke i pojačavaju djelovanje PR aktivnosti. Kako bi amaterska fotografija izgledala što profesionalnije, preporuča se koristiti „pametni“ fotoaparat, odnosno digitalni fotoaparat naprednih performansi jer takav fotoaparat sam osigurava dobre fotografije i ne zahtijeva puno tehničkog znanja.

Za svaki događaj standard je da se pored službene objave za medije šalju pripadajuće fotografije. Novinari koji prate događaj vole svoje fotografije nadopuniti službenim, a one redakcije koje nisu bile na događaju uvijek radije poprate događaj ako dobiju kvalitetne fotografije. Pri kvaliteti fotografija treba paziti- fotografira se u visokoj rezoluciji kako bi se fotografije mogle oblikovati, ali se redakcijama šalje u smanjenoj. Novinari primaju puno elektronske pošte i poslani e-mail ne bi trebao biti velik. Osim toga, neki portali automatski umeću fotografije i ako su velike sporo se učitavaju pa ih čitatelji teško mogu pregledati. Za tiskovna izdanja se šalju fotografije većeg formata, no najbolje je pitati urednika koje fotografije želi u velikoj rezoluciji. Kako je aktualnost i pravovremenost fotografije medijima iznimno važna, one se šalju odmah nakon događaja i u biti za njihovo uljepšavanje nema puno vremena. Zato se preporuča protokolom odrediti prostor za službeno fotografiranje. Tako će svi zainteresirani moći uzeti dobru fotografiju, a odnosi s javnošću će sigurno imati kvalitetan materijal.

Fotografija je bitna za lifestyle magazine i njima se šalje i bez teksta, a iznimno je važna za društvene mreže jer je hvatač pažnje. Upravo je veliki dio osobnog PR-a potvrđivanje imagea fotografijom i posao stručnjaka za odnose s javnošću je naći aktivnosti na kojima će se vidjeti kako „radi kao konj“, „nosi se po zadnjoj modi“, „rado se odaziva na humanitarne akcije“... Ukratko, tada je vijest sama fotografija. Ako k tome fotografija osigurava publicitet koji je u ukupnoj strategiji pozitivan, onda su to onih tisuću riječi koje je PR planirao da javnost čuje.