Ljepota pisanih PR materijala

Izrada strategije odnosa s javnošću, nastupi u medijima i organiziranje konferencija su većini zanimljivi dijelovi posla odnosa s javnošću. Uglavnom manje zabavan, ali klijentima jako važan i dobro plaćen dio PR posla je pisanje PR materijala. Riječ je o priopćenjima za javnost, pozivima na konferencije za medije, PR člancima, prijedlozima govora… Postoje neke jednostavne upute kako se može olakšati taj dio posla, ali uglavnom poznavanje područja i tematike industrije za koje se piše je osnova. Baš kao što je i to poznavanje standardiziranog hrvatskog i poslovnog engleskog jezika.

Zgodno je koristiti standardiziranu formu svakog od navedenih pisanih oblika kako bi imali više vremena za pisanje kvalitetnog sadržaja. Uvijek u svim materijalima mora se voditi računa o mjestu, datumu, podatcima kontakt osobe i potpisu. Pored navedenog pozivi za medije sadržavaju točno vrijeme i adresu održavanja događaja, temu o kojoj će se raspravljati, popis poznatih gostiju te objašnjenje protokola. U priopćenjima je najbolje slijediti formu tri naslova i 4 ulomka, odnosno nadnaslov- naslov- podnaslov te uvodni novinarski ulomak odnosno lead, drugi ulomak koji dodatno objašnjava, treći ulomak- izjave i četvrti u kojem je najava idućih djelovanja. PR članci mogu biti u više oblika, no najrašireniji slučaj u praksi je da predloženi promocijski tekst kopiraju mediji. Zato je jako bitno pisati ih u novinarskom obliku, istaknuti bitne činjenice, odgovoriti na pitanja- tko, što, gdje, kada, kako i zašto. Naravno, osim objektivnih poruka takvi tekstovi sadržavaju poruke kako udovoljiti potrebama ljudi i naglašavaju emocije jer njihov je cilj povećati prodaju. Kod govora je jako bitno za koga se piše govor, kolika je minutaža koju će govornik imati te koja je publika koja će ga slušati. Najlakše je prvo napraviti mentalu mapu misli, te napisati tekst po principu- Reci mi što ćeš mi reći pa mi onda to i ispričaj. Najbitnije je da publika shvati glavne poruke govora, a govor zvuči vjerodostojno.

 

Možda na prvi pogled ne izgleda zabavno, no pisanje PR materijala ima svoju ljepotu. Poseban je osjećaj kada dobro napisano priopćenje za javnost mediji prenesu od riječi do riječi. Svakom klijentu je izrazito zadovoljstvo kada iz riječi stručnjaka za odnose s javnošću nastanu naslovi u medijima i priče u javnosti. I konačno, za razliku od drugih dijelova PR posla, malo se nekompetentnih ljudi gura u prvi red kako bi pisali PR materijale.