ELEMENTA KOMUNIKACIJE d.o.o.
Mostarska 47, 35000 Sl. Brod
OIB 33680884629
IBAN: HR4924840081106253718
Sve nas je manje koji redovito odlazimo
na utakmice. Jedan od razloga zašto opada zainteresiranost za hrvatski sport je
taj da navijači prepoznaju nedostatak doživljaja i shvaćaju kako sport nije
samo trka oko lopte. Navijači prate sport ne samo radi sporta, već i radi
zabave. Publika podržava klubove koji imaju svoj identitet i dobar image.
Navijači navijaju za najbolji PR.
Profesionalne komunikacije za
sportske klubove se ogledaju na kvalitetnim odnosima sa raznim javnostima (internom,
općom, medijima, sponzorima, lokanim vlastima i navijačima ), te kroz
brandiranje tj. izgradnju trajne prepoznatljivosti kluba. Zdravi odnosi s
vanjskim javnostima temelje se na zdravim odnosima unutar kluba. Svi unutar
kluba su ambasadori te nositelji promotivnih aktivnosti. Najvažnije je da se
skladno prati vizija odnosa s javnošću i razumiju smjernice. Dobar odnos sa sponzorima je naravno ključan
za financijsku stabilnost kluba. Pojavljivanje kluba u medijima osigurava sponzorima
veliki publicitet, reklamu i angažman kao što je društveno odgovorno poslovanje.
Svaki klub mora pažljivo razraditi akcije koje se odnose na protokol, hijerarhiju,
zahvale, reklame, službene web stranicama i društvene mreže, organiziranje
događaja itd. Publicitet je dobar i donosi financijsku stabilnost jer ga sponzori
očekuju. Osim vrhunskih sportskih rezultata, ono što klub može učiniti za bolje
odnose s medijima je stvoriti dobre priče, zabavni PR sadržaj te otvoriti vrata
kluba za novinare. Naravno, dobar glasnogovornik i aktivan press centar su
osnove tih aktivnosti. Za opću javnost bitni su populizam i komercijalizacija. Ako
je sport in, sport će podržati šira javnost i zato događanja treba animirati
zabavom- sadržajima za djecu, maskotama, navijačicama, jinglovima, šalovima i
sl. Od lokalnih vlasti zavise mnogi klubovi jer je dosta sportskih terena i
dvorana u njihovom vlasništvu. Podržavanjem kluba svaka općina ili grad može
imati višestruke koristi kao što je slika prijatelja sporta, turistička
promocija i naravno, pružanje zajednici mjesto za bolji i potpuniji život.
Ako bi se trebalo istaknuti tko
je najvažnija javnost za PR, svakako su to navijači kluba. Udruga navijača je
temelj potpore kluba i njegovih aktivnosti. Sjedište udruge je centar druženja,
promicanja ideja i brandiranja. Izgradnja snažne udruge osigurava stabilnu bazu
navijača, podršku javnosti i dovoljno volontera za promotivne aktivnosti i
publicitet. Navijači se identificiraju s klubom, oni se vizualno prepoznaju, promoviraju
dresove, izrađuju kultna mjesta, sudjeluju u nagradnim igrama, dijele bedževe.
Oni pjevaju himnu, znaju slogane, prate društvene mreže i još mnogo drugo.
Navijači su PR sporta.