Navijači vole PR

Sve nas je manje koji redovito odlazimo na utakmice. Jedan od razloga zašto opada zainteresiranost za hrvatski sport je taj da navijači prepoznaju nedostatak doživljaja i shvaćaju kako sport nije samo trka oko lopte. Navijači prate sport ne samo radi sporta, već i radi zabave. Publika podržava klubove koji imaju svoj identitet i dobar image. Navijači navijaju za najbolji PR.  

Profesionalne komunikacije za sportske klubove se ogledaju na kvalitetnim odnosima sa raznim javnostima (internom, općom, medijima, sponzorima, lokanim vlastima i navijačima ), te kroz brandiranje tj. izgradnju trajne prepoznatljivosti kluba. Zdravi odnosi s vanjskim javnostima temelje se na zdravim odnosima unutar kluba. Svi unutar kluba su ambasadori te nositelji promotivnih aktivnosti. Najvažnije je da se skladno prati vizija odnosa s javnošću i razumiju smjernice.  Dobar odnos sa sponzorima je naravno ključan za financijsku stabilnost kluba. Pojavljivanje kluba u medijima osigurava sponzorima veliki publicitet, reklamu i angažman kao što je društveno odgovorno poslovanje. Svaki klub mora pažljivo razraditi akcije koje se odnose na protokol, hijerarhiju, zahvale, reklame, službene web stranicama i društvene mreže, organiziranje događaja itd. Publicitet je dobar i donosi financijsku stabilnost jer ga sponzori očekuju. Osim vrhunskih sportskih rezultata, ono što klub može učiniti za bolje odnose s medijima je stvoriti dobre priče, zabavni PR sadržaj te otvoriti vrata kluba za novinare. Naravno, dobar glasnogovornik i aktivan press centar su osnove tih aktivnosti. Za opću javnost bitni su populizam i komercijalizacija. Ako je sport in, sport će podržati šira javnost i zato događanja treba animirati zabavom- sadržajima za djecu, maskotama, navijačicama, jinglovima, šalovima i sl. Od lokalnih vlasti zavise mnogi klubovi jer je dosta sportskih terena i dvorana u njihovom vlasništvu. Podržavanjem kluba svaka općina ili grad može imati višestruke koristi kao što je slika prijatelja sporta, turistička promocija i naravno, pružanje zajednici mjesto za bolji i potpuniji život.

Ako bi se trebalo istaknuti tko je najvažnija javnost za PR, svakako su to navijači kluba. Udruga navijača je temelj potpore kluba i njegovih aktivnosti. Sjedište udruge je centar druženja, promicanja ideja i brandiranja. Izgradnja snažne udruge osigurava stabilnu bazu navijača, podršku javnosti i dovoljno volontera za promotivne aktivnosti i publicitet. Navijači se identificiraju s klubom, oni se vizualno prepoznaju, promoviraju dresove, izrađuju kultna mjesta, sudjeluju u nagradnim igrama, dijele bedževe. Oni pjevaju himnu, znaju slogane, prate društvene mreže i još mnogo drugo. Navijači su PR sporta.