Promet je poslovno komuniciranje

Koliko je stručnjaka za komunikaciju, toliko je i teorija o poslovnom komuniciranju. ELEMENTIN tim osmislio je svoju teoriju i za nas je poslovno komuniciranje- promet. Svaki dan vozimo u više smjerova, susrećemo se s drugim komunikatorima, slijedimo više ili manje uspostavljana pravila, učimo iz izazovnih situacija, uočavamo sudare.. A kako postati profesionalan vozač u poslovnom komuniciranju, jednostavno ćemo objasniti prometnim rječnikom.

Da bi vozač bio uspješan, prije sjedanja za volan, mora raščistiti glavu i biti sam sa sobom na mjestu. Ta INTRA personalna komunikacija događa se stalno u nama i temelj je za komunikaciju s drugima. Više je tipova ljudi, a kad znamo kakvi mi jesmo u svojoj prirodi, lakše ćemo komunicirati sami sa sobom. Princip vrijedi i za druge ljude- kad znamo kakvi su oni, možemo prilagoditi svoju komunikaciju njihovoj. Na ovom linku  http://similarminds.com/jung.html možete ispuniti test i saznati svoj pravi horoskop.

Baš kao što smo na vozačkom morali položiti pravila, tako i poslovno komuniciranje ima POSLOVNI BONTON za pismeni. Bonton će vas naučiti kako se lijepo ponašati, kako se jede juha na poslovnom ručku, kamo ćete s posjetnicama na poslovnom sastanku, što je pristojan dopis, a upozorit će vas da je gledanje u kolegin monitor nepristojno i nepoželjno. Tu su brojna pravila koja su manje-više međunarodna i kad ih naštrebate, možete sjesti u auto i vježbati vožnju.

U vožnji shvaćate da pravila pomažu, no što više vozite, više se upuštate u zahtjevnije prometne situacije i treba vam više od pravila- treba vam vještina vožnje. OSOBNE VJEŠTINE treći su dio poslovnog komuniciranja i morate ih usavršiti. Odvozite svoje sate vožnje i naučite kako napraviti sjajnu prezentaciju, voditi uspješne razgovore, napisati služeni dopis, raščlaniti small talk od onog važnog… Nakon toga, izašli ste na vozački ispit i položili. Čestitamo.

Prvi dan u svom autu shvaćate da promet nije isti kao što je bio kad ste vozili auto označen sa natpisom „autoškola“. Sad odjednom drugi trube na cesti, obilaze Vas, viču svakojake riječi iz daljine, pišu kazne za parkiranje… Tada je to u poslovnom komuniciranju ono što se zove POSEBNIM SITUACIJAMA. Dakle- zaključivanje prodaje, pregovaranje, upravljanje konfliktima, razgovori s teškim osobama… Tad priznate sami sebi kako će proći još dana do toga da ste sjajni vozač.

I na kraju, razgovarate sa susjedom koja po vašem mišljenju nije apsolutno nikakav vozač, a ona se vama pohvali kako dvadeset godina nije zaradila niti jedan prometni prekršaj. Tu shvaćate da to neće biti vaše mjerilo uspješnosti vaše vožnje i odlučujete se za NADOGRADNJU. Pravi profesionalci cijeli život rade na svojoj komunikaciji, educiraju se, vježbaju, gledaju izvan postavljenih okvira. Oni su se naučili nositi sa stresom, organiziraju svoje vrijeme, imaju razvijenu emocionalnu inteligenciju, primaju feedback i naravno puni su empatije za susjedine priče.

Da zaključimo, ozbiljna edukacija i stalno učenje o poslovnom komuniciranju recept je iskusnih vozača J