Prodaja & Promocija

Mnogo se ljudskih ideja može proizvesti, no malo se njih može i uspješno prodati. Kupci su obrazovani i zahtjevni, potražnja je ograničena, a konkurencija velika, te je upravo zato prodaja prioritet svake organizacije. Prodaja je izrazito mjerljiva disciplina jer se produktivnost mjeri u prihodima organizacije i provizijama prodavača. Umijeće prodaje je sofisticirana vještina koja uključuje komunikaciju, psihologiju, menadžment i poznavanje proizvoda. Tajne prodaje se uče iz iskustva na terenu, od mentora i znanja iz knjiga, audio edukacija i seminara o prodaji.

Promocija je pored proizvoda, cijene i distribucije temeljni element marketinškog programa, a najpoznatiji oblik te tržišne komunikacije je oglašavanje. Marketinškim stručnjacima je cilj prepoznati potrebe i želje potrošača te razviti ponude koji će ih zadovoljiti. Idealno bi prodaja i marketing trebali biti uključeni još kod stvaranja proizvoda, no u velikoj većini slučajeva nastupaju kada je proizvod već osmišljen. Ukoliko poduzeće nema izdašan budžet za marketing, najbolje je komunicirati prema aktivnom dijelu ciljane populacije, uključiti osobnu prodaju, te razviti odnose s javnošću podržane pripadajućom skromnijom promocijom.