Psihologija prodaje

Male razlike u sposobnostima mogu uzrokovati goleme razlike u rezultatima. Široko poznavanje psihologije prodaje osigurava prodavaču osobite sposobnosti, a time i izvrsnu zaradu. U osnovi psihologija prodaje proučava osobnost prodavača, ponašanje kupca, organizaciju, tehnike i načela prodaje. Ona otkriva da se uspješnim prodavačem postaje predanim učenjem i marljivim radom. Prodavačima pomaže izgraditi se u snažnu, privlačnu i komunikativnu osobu koja je istovremeno samouvjerena, motivirana i kreativna. Ona proučava ponašanje potrošača, razmatra zašto ljudi kupuju, koliko su pod utjecajem emocija te kako će prodavač uspjeti ugoditi njihovim potrebama. Naravno, kupac je uvijek u centru pozornosti prodavača. Tehnike prodaje uključuju vještinu slušanja kupca i postavljanja pitanja, upravljanje prodajnim sastancima, razvijanje moći sugestije i vješto zaključivanje prodaje. Psihologija prodaje razlikuje prodaju materijalnih i nematerijalnih proizvoda, te prodaju manjim i većim biznisima. Organizacijski proučava kako prodavač može dobro iskoristiti svoje vrijeme, napraviti prodajni plan, definirati ciljeve i postaviti aktivnosti, provesti istraživanje tržišta, pronaći svoje kupce, kvalitetno im predstaviti proizvod i na koncu- prodati.